Strategi Komunikasi Korporasi Mixue dalam Upaya Membangun Citra Positif

Authors

  • Intan Purwi Maharani Univeristas Bina Bangsa
  • Miftahus Saadah Universitas Bina Bangsa
  • Nanda Silvia Br Galingging Universitas Bina Bangsa
  • Riska Ferdiana Universitas Bina Bangsa

DOI:

https://doi.org/10.62383/filosofi.v2i2.594

Keywords:

Communication Strategy, Corporate Communication, Positive Image

Abstract

This research aims to evaluate Mixue's corporate communication methods to create a positive perception of the wider audience. In this digital era, corporate image is one of the assets that affect the trust of customers. This research uses a qualitative approach based on critical analysis. The results show that the Mixue company uses several communication strategies, such as utilizing social media, open communication and transparency, cooperation with influencers, and using mascots as branding. These strategies help the brand's good reputation in the eyes of the public. It is hoped that this research will help develop corporate communication theory as well as provide practical examples of how a company builds and creates an image using good and effective strategies.

References

Anisah, A., Suminah, S., Dwiyanti, S., Hanip, H., & Laksana, A. (2024). Upaya Koperasi Simpan Pinjam dan Pembiayaan Syariah (KSPPS) Abdi Kerta Raharja untuk meningkatkan citra positif terhadap masyarakat di tengah persaingan dengan kompetitor. ETIC (Education and Social Science Journal), 1(2), 125–134.

Christin, M. (2020). Analisis pedoman pelaporan GRI pada official website PT. Mayora Indah, Tbk. Journal of Media and Communication Science, 3(3), 178–227.

Fatharani, J. (2023). Strategi komunikasi pemasaran perusahaan minuman waralaba di era disrupsi: Studi deskriptif pada akun media sosial Instagram penyedia produk Ice Cream dan Tea@mixueindonesia (Doctoral dissertation, UIN Sunan Gunung Djati Bandung).

Fatharani, J., Paryati, P., & Maâ, A. A. (2022). Strategi komunikasi pemasaran perusahaan dalam upaya meningkatkan penjualan minuman waralaba di era disrupsi. Reputation: Jurnal Ilmu Hubungan Masyarakat, 6(4), 463–480.

Fikri, R., Mujahidin, M. H., Sutisna, N. A., Najat, K., & Laksana, A. (2024). Dinamika komunikasi korporasi dalam meningkatkan keterlibatan karyawan generasi Z. ETIC (Education and Social Science Journal), 1(2), 107–118.

Kohar, A., Laksana, A., Hakim, F., Maharani, I., & Rahmah, S. (2024). Peran media sosial dan citra merek dalam minat beli Skintific. Harmoni: Jurnal Ilmu Komunikasi dan Sosial, 2, 233–242. https://doi.org/10.59581/harmoni-widyakarya.v2i4.4311

Laksana, A., & Fajarwati, N. K. (2021). Strategi komunikasi organisasi serikat pekerja nasional PT. Parkland World Indonesia dalam meningkatkan kesejahteraan karyawan: Studi kasus di PT. Parkland World Indonesia. Bureaucracy Journal: Indonesia Journal of Law and Social-Political Governance, 1(2).

Laksana, A., Ferdiana, R., & Falah, M. (2023). Strategi komunikasi organisasi motor XTC dalam membangun citra positif di masyarakat Kota Serang. ANTASENA: Governance and Innovation Journal, 1(2), 60–69.

More, H. I. (1994). Managing corporate communication. Allen & Unwin NSW.

Pamungkas, D. S., Saputra, I. B., & Laksana, A. (2024). Strategi komunikasi digital melalui media sosial untuk membangun kepercayaan konsumen. Konsensus: Jurnal Ilmu Pertahanan, Hukum dan Ilmu Komunikasi, 1(6), 88–94.

Pramudita, S., Miliani, A., Saputra, R. E., Fatchurrochman, A., Idzatullah, A., & Laksana, A. (2024). Strategi komunikasi korporasi, kepuasan pembelian dan kualitas produk Geprek Bensu. ETIC (Education and Social Science Journal), 1(2), 99–106.

Purwandini, D. A., & Irwansyah, I. (2018). Komunikasi korporasi pada era Industri 4.0. Jurnal Ilmu Sosial, 17(1), 53–63.

Puspitasari, M. K., & Manalu, M. R. (2025). Strategi komunikasi korporasi PT Mayora Indah Tbk dalam upaya membangun citra positif. ALADALAH: Jurnal Politik, Sosial, Hukum dan Humaniora, 3(2), 83–91.

Rongkong, R., Lumanauw, B., & Sumarauw, J. S. (2025). Peran viral marketing Mixue dalam mengoptimalkan komunikasi pemasaran pada mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sam Ratulangi Manado (Studi deskriptif dari perspektif konsumen). Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 13(1), 274–281.

Sari, N. J., Rahmanda, E., Putri, S. T., & Laksana, A. (2024). Komunikasi korporasi pada era Society 5.0. ETIC (Education and Social Science Journal), 1(2), 86–98.

Sugiyono. (2020). Metode penelitian kuantitatif, kualitatif dan R & D. Alfabeta.

Downloads

Published

2025-04-23

How to Cite

Intan Purwi Maharani, Miftahus Saadah, Nanda Silvia Br Galingging, & Riska Ferdiana. (2025). Strategi Komunikasi Korporasi Mixue dalam Upaya Membangun Citra Positif. Filosofi : Publikasi Ilmu Komunikasi, Desain, Seni Budaya, 2(2), 52–59. https://doi.org/10.62383/filosofi.v2i2.594

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.